Föreningen

FÖRENINGEN

mar 23, 2009EFF

Föreningen

Föreningen Emmas Flitiga Fötter bildades 1986. Från början hade vi enbart dansinspirerade grupper men efter hand har vi utvecklat vårt utbud. Idag har vi grupper i barngymnastik, drillning, zumba, zumba toning, zumba strong, kondition/core, kondition/dans, pole dance/fitness, yoga & step.

Vi håller huvudsakligen till i Emmaboda sporthall (C-hallen och B-hallen), men vi kör även vissa pass i Vissefjärda.

Vårt motto är att alla ska ges möjlighet att träna och att det inte ska kosta för mycket pengar. Vi satsar på att våra ledare skall vara välutbildade för att inspirera och ge våra medlemmar en så säker träning som möjligt. Ledarna går regelbundet på kurser för att hänga med i trenderna inom träning. Samtliga ledare arbetar ideellt i föreningen. Föreningen är medlem i Svenska Gymnastikförbundet.

Emmas Flitiga Fötter Logotype

Senaste kommentarer

Inga kommentarer att visa.